Sayfalar

16 Temmuz 2010 Cuma

İDEOLOJİK YOKSUNLUK



Türk demokrasisinin saygıdeğer(!) partilerinden bahsedelim.Bu partilerin önemli bir sorunu var: Görüş yoksunluğu.Partiler bir ideoloji savunup peşinden koşmak yerine cahil halkı etnik ayrım yoluyla etkilemeyi seçiyor ve sonuç olarak "Türk olmayanı sevmeyenler" buraya,'hepimiz kardeşiz ne mutlu Türküm diyene' diyenler şuraya,"Kürtler"oraya şeklinde bir bölünmüşlük oluşuyor ki bu bir demokrasinin ne kadar zayıf ve anlaşılmamış olduğunun açık kanıtıdır.Seçmen 'Ben sosyal devlet istiyorum o yüzden oyumu x'e verecem' ya da 'Ben liberal devlet istiyorum bu yüzden oyumu z'ye verecem' diyemiyor bunun yerine 'Ben Aleviyim o yüzden oyumu x'e verecem' ya da 'Ben Kürdüm bu yüzden oyumu z'ye verecem'diyebiliyor.İşte ideolojik yoksunluk. Peki hiç mi yok bu ideolojik partiler demokrasimizde?Sosyalist düzeni savunan partilerimiz var fakat onları yüzdelik dilimlerin altlarında ve virgüllü şekilde görebiliyoruz ancak.Ayrıca bu partilerin üyelerinin faşist ve antisosyalist güçler tarafından geçmişte işkenceyle,kurşunlarla hatta asılarak katledildiğini de bir not olarak ekleyelim.Bir ideolojik partimiz daha var,hatta o parti iktidarda ama o partinin savunduğu ideolojiye bakıldığında yine aynı sonuç ortaya çıkıyor;cumhuriyet yine benimsenmemiş hatta yıkılmak isteniyor.İşte durum bu.Ne kadar güçlü ne kadar yıkılmaz bir demokrasimiz var arkadaş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder